Kako promovisati sopstveni brend?

Da biste opstali u svetu biznisa, promovisanje vašeg brenda je krucijalno da se pozicionirate u svesti potrošača i razlikujete od svojih konkurenata. 

Kohezivan plan za brendiranje vašeg poslovanja je iscrpan projekat koji se praktično nikada ne završava, a pre svega mora biti agilan kako bi se prilagođavao rapidnim promenama tržišta.

U nastavku teksta navešćemo kako promovisati vaš brend, osmisliti strategiju i negovati identitet preduzeća. 

Reklamni materijal – pouzdan način promocije

Statistika govori da su promotivni proizvodi, odnosno reklami materijali izuzetno efikasni u oglašavanju, pružajući najveću stopa povrata uloženih sredstava

Govoreći o marketingu, kvalitetan reklamni materijal je pouzdan način promocije jer jednostavnim dodavanjem korporativne poruke na koristan proizvod, informacije o vašem brendu putuju javno i predstavljaju svojevrsne “hodajuće reklame”. 

Alternativno, ostavljanje poruke na predviđenim mestima u prostorijama sa velikim prometom ljudi je još jedan od vidova reklamnog materijala, koji će uspešno proširiti svest o vašem brendu velikom broju ljudi. 

Pre nego što plasirate reklamu, uverite se da su reklamni materijali označeni tačnim podacima, koji treba da uključuju broj telefona, web sajt i slogan firme.

Darivanje – podsticaj za ciljnu grupu

Opšte je poznata činjenica da se kupci osećaju podsticajnijima ako dobiju poklon, bilo da je fizički opipljiv ili u obliku kupona za popust. Shodno time, budite spremni da izgradite svest o brendu i povežete se sa potencijalnim kupcima nudeći male poklone sa vremena na vreme.

To mogu biti elektronske knjige, časopisi, privesci ili bilo šta drugo za šta smatrate da bi se svidelo vašoj ciljnoj grupi, jer vrste poklona koje ćete darivati u velikoj meri zavise od njihovih preferencija. 

Plaćene reklame – ciljana marketinška metoda

Razlog zbog kojih ljudi generalno ne vole plaćene reklame je njihova nametljiva priroda. Iskačući prozori na mobilnim telefonima i televiziji nikome ne prijaju, pa ljudi mogu čak stvoriti i averziju prema nekom brendu zbog preterano plaćenih reklama.

Zato je potrebno koristiti ovaj metod reklamiranja na pametan način. 

Idealna formula bi glasila – precizno ciljane plaćene reklame koje predstavljaju brend u idealno vreme i pravim ljudima, odnosno ciljnoj grupi. Plaćene reklame mogu biti na televiziji, digitalnim platformama, društvenim mrežama i praktično svuda gde se vaša ciljna grupa nalazi.  

Zato je veoma važno napraviti takozvanog “avatara kupca”, odnosno istražiti karakteristike prosečne osobe koja će biti zainteresovana za vaš brend, kako biste znali kojim jezikom da joj se obraćate i kakve poruke da joj šaljete. 

Društvene mreže – krucijalan aspekt modernog marketinga

Društvene mreže su danas nesumnjivo najbolji alat za brendiranje preduzeća. Pored korišćenja društvenih mreža za direktne promotivne poruke, društveni mediji se koriste za slanje poruka koje ne moraju nužno biti prodajne, već one koje će približiti vaš brend pratiocima njihovim zanimljivim sadržajem. 

Međutim, potrebno je redovno biti uključen u menadžment društvenih mreža kako bi vaši nalozi konstantno delili informacije koje su relevantne, zanimljive i ubedljive, da bi vas sve veći broj ljudi aktivno pratilo. 

Ipak, nemojte ni preterivati sa objavama. Niko ne voli poruke koje se pojavljuju preteranim intezitetom, stoga pronađite zlatnu sredinu u skladu sa nišom u kojoj poslujete. 

Ovo je vrlo spor proces koji se praktično nikada ne završava, ali je najjeftiniji vid marketinga jer je potpuno besplatan, a uspeh najviše zavisi od vašeg angažovanja.

Imati “jake” profile na društvenim mrežama znači imati potvrdu o vašem kvalitetu od šire zajednice, koji će dodati vrednost vašoj autentičnosti i autoritetu brenda. 

Web sajt – digitalni identitet brenda

Ukoliko nemate web sajt odajete utisak neozbiljne firme i praktično ste nevidljivi na internetu, što će dati vašoj konkurenciji prednost da se bolje pozicioniraju u svesti potrošača.

Vaša poslovna web lokacija je veoma značajna za vaše poslovanje jer odražava identitet brenda, čiji autoritet i reputaciju možete graditi neprestano različitim metodama i tehnikama. 

Web sajt je vid promocije koji odlično koegzistira sa nalozima na društvenim mrežama, a preporučljivo je da se ciljnoj grupi obraćate uvek istim tonom. 

Ukoliko se bavite pružanjem medicinskih usluga vaš ton obraćanja treba biti donekle ozbiljan i razumljiv, dok sa druge strane preduzeća koja se bave prodajom energetskih pića mogu imati opušteniji ton komunikacije sa ciljnom grupom.

Takođe, blog je često zapostavljen segment web sajta koji može pomoći boljem umrežavanju. Korisnici interneta neprestano traže odgovore putem upita na Google-u ili bilo kojem drugom pretraživaču, a vi im možete pružiti odgovore putem blog članaka. 

Imajte na umu da korisnici interneta traže kvalitetan sadržaj, pa ako im pružite samo informacije koje mogu pronaći bilo gde, sigurno će izgubiti poverenje u vas, što će naškoditi vašoj reputaciji.

Pružajući im visoko kvalitetan sadržaj koji rešava njihove probleme moći ćete efikasno da osvojite naklonost posetilaca iz ciljne grupe. 

Merenje povraćaja sredstava – merilo uspešnosti kampanje

Primarna svrha promocije je podizanje svesti o brendu, međutim cilj iza cilja je povećanje prihoda kroz promet ili prodaju, u zavisnosti od vašeg poslovanja. 

Veoma je važno meriti uspeh svake marketinške kampanje kako biste mogli da znate da li ona donosi rezultata, i da li je potrebno u potpunosti promeniti strategiju ili je samo korigovati.

Sjajno je podići vidljivost brenda na viši nivo, ali ako troškovi oglašavanja ne donose nikakav prihod, vredi razmisliti o alternativama. Kao brend, vi rastete zajedno sa potrošačima i tržištem, stoga je esencijalno osluškivati njihove potrebe i odgovoriti na njih najadekvatnijim metodama.  

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *