Loše navike vozača
Na početku da vam čestitamo jer čitate ovaj tekst, a verovatno ste i položili uspešno vozački ispit i dobili svoju probnu dozvolu.
Međutim, oprez ne treba da jenjava.
Da, da onaj oprez koji ste stekli u auto školi dok ste učili osnove vožnje potrebno je svakako da zadržite u svakoj situaciji.
Školski način vožnje
Mnogi su svesni da kada se izađe iz auto škole, nakon uspešno savladane obuke, svaki vozač gradi svoj stil vožnje ali to ne znači da automatski zaboravite sve ono što ste naučili tokom obuke u auto školi.
Možda će vam iskusniji vozači reći da za „školski primer vožnje“ nema mesta u svakodnevnom saobraćaju, ali ne zaboravite da je upravo to ispravan način vožnje.
Ono što vi svakako možete da radite dodatno jeste da unapredite svoje samopouzdanje, ali i da se ne opustite previše jer ste neiskusan vozač i još uvek su vam ulice nepoznanica.
Verovali ili ne ali postoji i čak top lista loših navika neiskusnih vozača (nju možete pronaći na internetu), a ono što ćemo vam mi danas predstaviti svakako su neke osnovne loše navike koje uglavnom imaju neiskusni vozači koji su tek završili obuku u auto školi i počeli svoju saobraćajnu avanturu.
Ručnu kočnicu ne morate da ignorištete, čak i u situacji kada ste parkirali automobil na ravnom, a izbegavanje korišćenja ručne kočnice staviće težinu vašeg automobila na jedan mali deo napraljen od metala – parking zaponac.
On je veličine vašeg prsta i svesni da se može lako izlizati zbog nošenja ovolike težine te ukoliko upotrebljavate parking kočnice na taj način ćete jednako rasporediti težinu i sačuvati rok trajanja transmisionih komponenti.
Pravilno korišćenje menjača
Nagla promena pravca takođe može oštetiti pogon vašeg vozila, a tu pre svega mislimo na nagli prelazak iz rikverca u brzinu.
Jedna od situacija svakako je kada izlazite iz parking mesta, a nema nikog u vašoj blizini i vi odmah prebacujete u brzinu i krećete napred.
Savet je svakako da pre nego što prebacite u prvu iz rikverca, dozvolite svom automobilu da se zaustavi i to u potpunosti – a upravo ova jedna seksunda spasiće vas od mnogobrojnih problema sa osovinama, transimisijom i motorom.
Ne morate ni odmah da dodajete gas – jednostavno dozvolite svom automobilu da mirno radi pre nego što budete pritisli papučitu.
Na taj način ćete dozvoliti vašem četvorotočkašu da ima bolju distribuciju ulja kroz motor, a ukoliko date gas pre nego što se motor zagreje samo možete prouzrokovati štetu.
Minut vremena imate sigurno da se motor zagreje, pa onda možete i krenuti na svoje odredište.
Svesni smo činjenice da kao početnik imate želju da osetite gas do daske, ali problem sa svim ovim jeste da morate pritisnuti kočnicu prilično jako da biste usporili.
Vi još uvek kao početnik niste sigurni (nemojte se ljutiti), ali svakako ne morate gas do daske da praktikujete i kasnije kada budete „iskusniji“ jer ni jedno ni drugo nije dobro za vaš auto.
Bolje je da vozite sigurno i bezbedno nego da novac nastao od te štete preusmerite majstoru za sve popravke koje nastaju nakon snažnog pritiskanja papučica za gas i kočenje.
Vožnja na „rezervi“
Bilo zbog finansija ili zaboravnosti – jednostavno nemamo dovoljno u rezervoaru, ali izbegavajte ovu lošu naviku da vozite dok „se ne isprazni“ jer malo više goriva u rezervoaru može sprečiti oštećenje ovog sistema.
Pumpe za gorivo se konstantno hlade i to tako što su potopljene u gorivu, međutim ako se vaš rezervoar konstantno prazni imate rizik za sve učestalije kvarove na tom sistemu.
Da li vas je isntruktor „terao“ da pravilo držite volan?
Preporuka je da nastavite sa takvim držanjem ali i da menjač ne koristite kao naslon za ruku.
Navika da ruku ostavljate na menjaču nakon menjanja vrzine je loša kako iz bezbednostnih razloga po vas i vašu vožnju tako i po ispravnos vašeg automobila.
Upravo će ova vaša ruka na menjaču stvoriti pritisak na taj deo sistema – pa nastaju i učestalija kvarenja.
Kočnica na nizbrdici
Ukoliko držite kočnicu na nizbrdici takođe možete dodatno oštetiti vaš automobil, jer će ovo uzrokovati gomilu toplote u kočionom sistemu vašeg automobila – te može doći do pregrevanja nekih od komponenti.
Rešenje za ovakvu situaciju svakako je prelazak na manji stepen prenosa, a na taj način će i kočnice biti efikasnije.
Još jedna loša navika nakon učenja vožnje u auto školi jeste i ta što tokom obuke niste obraćali pažnju na sva upozorenja koja daje automobil – ipak ste imali instruktora koji je vodio računa o tome.
Savet za vas, sad kada ste u pojedinim situacijama i sami u vozilu, jeste da slušate svoj automobil, a kada nešto nije u redu sa njim on će pokušati da vam to i kaže.
Dakle, ako osetite čudne vibracije, čujete neke zvuke ili osetite simptome koji mogu za vas i vaše saputnike biti neobični – nikako sve to nemojte zanemarivati.
Svakako svi početnici nakon dobijanja dozvole grade svoj stil vožnje, ali je jako bitno da dok isti izgrađuju vode računa o propisima, znacima, ograničenjima, da pre svega misle o sebi, svojim saputnicima i drugim učesnicima u saobraćaju.