Pet saveta za uspešnu SMS marketing kampanju
Za početak, malo globalne statistike: 8.6 biliona SMS poruka se u proseku pošalje svake godine u svetu. To je oko 20 puta više od broja poslatih tvitova i 12 puta više od broja fejsbuk poruka koje se dnevno pošalju.
Sa tolikim brojem poslatih i primljenih tekstualnih poruka, nije teško uvideti zbog čega marketinški eskperti tvrde da je SMS marketing ustvari najuspešniji vid reklame proizvoda i usluga. U mnogim industrijama, tekstualne poruke upućene putem mobilnih uređaja omogućavaju najefikasniji direktni marketing.
Ako i sami koristite marketinške kampanje namenjene korisnicima mobilnih telefona, ili razmišljate o tome da počnete, evo nekih saveta kako da vaš SMS marketing bude još uspešniji.
#1 Odredite vašu interesnu grupu
Često možemo čuti od prijatelja kako se žale na SMS ili e-mail marketinške poruke koje primaju. Većinu marketinških SMS ili e-mail poruka koje primi, korisnik smatra potpuno beskorisnim.
Ali ako bolje sagledamo situaciju i budemo posvećeni, možemo uspeti da otkrijemo najbolji način da naša poruka privuče pažnju, da je upućena pravom klijentu koga će oduševiti. Najbolja poruka treba da stvori utisak kod klijenta da nije samo u pitanju marketing, već i da pruža korisne informacije.
Važno je da pri targetiranju budete sigurni da poruke koje šaljete „stižu na pravu adresu“, da su upućene osobama koje će ih smatrati relevantnim. Neophodno je odrediti striktnu granicu između korisne, informativne poruke i neželjene poruke.
Potrebno je da vaša CRM strategija upravljanja odnosima sa klijentima bude zasnovana na podacima sa vaše platforme za tekstualne poruke. Fokusirajte se na istoriju kupovine, na demografske podatke i na bilo koje druge informacije za koje smatrate da vam mogu pomoći da pošaljete pravu poruku pravim ljudima.
Kako značajna većina potencijalnih klijenata danas poseduje pametne telefon, korisno je da pratite koja mobilna kampanja dobija puno lajkova i pozitivnih ocena, jer će vam ta statistika pomoći u selekciji poruka i klijenata, odabiru ciljane grupe, što je ključni faktor za unapređenje kampanje. U marketingu je važna krilatica: „Ko vlada informacijom, vlada i situacijom“.
#2 Vreme je ključno
Postoje dva važna aspekta vezana za vreme na koja bi trebali da obratite pažnju ako želite da vaša SMS kampanja bude uspešna.
Prvo, poruke koje ne sadrže informacije o datumu isteka određene akcije su manje efektne od poruka koje informišu o akcijama koje su vremenski ograničene. Klijentu će ova druga varijanta sigurno privući veću pažnju. Kad postoji ograničenje, kod kupca raste iskušenje.
Osmislite tekst poruke koji će jasno informisati kupca o tome da određena akcija „ističe uskoro“ ili da je ograničen asortiman proizvoda ili usluga koje nudite.
Drugi aspekt skoro da nema nikakave veze sa prethodnim. Birajte pravo vreme za slanje marketinških poruka i za organizovanje akcija ili drugih benefita za vaše kliljente. Nudite usluge i proizvode koji su aktuelni u određenom periodu godine. Takođe, vodite računa o tome kojim danima u nedelji i u koje doba dana šaljete poruke.
Marketing e-mail poslat u nedelju pre podne, kada ljudi uglavnom odmaraju i provode vreme sa porodicom, doneće užasne rezultate. Međutim, sa SMS porukama potpuno je obrnuta situacija. SMS poruka može biti najefektnija upravo ako se šalje nedeljom prepodne. Korisnici tada obično češće koriste tekstualne platforme za privatno SMS dopisivanje, a osim toga i dobrog su raspoloženja jer imaju dan za odmor i uživanje pred sobom, pa će imate strpljenja da pročitaju i vašu poruku.
#3 – Moćni Triggered Messages (ciljane automatske poruke)
Dobijenu e-mail poruku prosečan korisnik pročita nakon 24 sata. Sa druge strane, oko 70% SMS poruka se pročita u prvih 60 minuta nakon pristizanja.
Ova neposrednost tekstualnih poruka omogućava aktivnu marketinšku kampanju. Na primer, ako imate redovnog klijenta izvestan vremenski period, a primetili ste da mu vaša internet prodavnica više ne privlači pažnju, da je prestao da posećuje vaš sajt ili vaše poslovne prostorije, onda mu možete poslati tekstualnu poruku sa posebnom, povoljnijom ponudom proizvoda ili usluga, kako biste ga motivisali da ponovo počne da koristi vaše usluge.
Ovakve ciljane poruke su takođe odličan način da zatražite (i dobijete) od klijenta povratnu informaciju. Kod korisnika koji imaju recimo pet i više poseta mesečno, možete sprovesti anketu koja će vam pomoći da još bolje upoznate vašu VIP klijentelu i da saznate šta takvi klijenti očekuju od vas.
#4 Kratko, ljubazno i jednostavno
Ovo je možda najvažniji savet ako želite da vaša SMS kampanja bude uspešna.
Kao prvo, tekstualne poruke imaju ograničenje do 160 karaktera, a što pre dođete do suštine vaše poruke, utoliko bolje.
50% popusta na vašu sledeću kupovinu. KLIKNITE OVDE. Akcija traje do kraja nedelje.
Ovo je fantastično jednostavna poruka jer „pogađa tačno u metu“, nudi laku instrukciju klijentu šta treba da uradi i upozorava ga da akcija ističe uskoro.
Takođe, važno je da vašim klijentima ne šaljete trivijalne poruke. Šaljite poruke onda kada ste uvereni da će bar neke od njih zainteresovati klijenta za dalje akcije. Površne i neozbiljne tekstualne poruke će negativno delovati na vaše klijente, što je nešto što svakako ne želite da uradite i zato ih treba izbegavati.
#5 Ne šaljite neželjenu poštu – ne želite valjda da budete spamer
Najzad, gledajte na mogućnost slanja SMS poruka potencijalnom (ili aktuelnom) klijentu kao na privilegiju, a ne kao na vaše pravo. Ako ih previše uznemiravate ili ako šaljete poruke bez smisla, verovatno ćete izgubiti tu privilegiju. Niko ne voli spam poštu.
Klijenti očekuju kvalitetne poruke, lične i relevantne. Dobra marketinška poruka je ona koju će vaš klijent propustiti da pročita samo onda kada je ne pošaljete. To je ono čemu bi trebalo da težite kada radite SMS marketing kampanju.