Kako najobičniji obrok pretvoriti u trening za mozak
Nije samo škola mesto gde se uči i gde se razvija dečija inteligencija. Deca uče zajedno sa roditeljima i to se najčešće odvija tokom svakodnevnih situacija. Jedna od takvih situacija je i zajednički porodični ručak.
Igre za stolom su uvek dobar način da mališani saznaju nešto više. Najkorisnije igre su one koje su jednostavne, igre u kojima deca mogu da budu inventivna i u kojima koriste svoju maštu. Običan obrok možemo da pretvorimo u efikasan trening za mozak i od svakodnevne rutine stvorimo zabavu u kojoj ćemo uživati i mi i deca.
Igre za razvoj verbalne inteligencije
Kako bi smo uticali na razvoj verbalne inteligencije kod naše dece možemo da prepričavamo sve ono što radimo. Na primer, kada tokom ručka pripremamo sto možemo naglas da izgovaramo svaki postupak – šta postavljamo na sto, kako ređamo pribor za jelo, koja vrsta jela se nalazi u šerpma, itd.
Istovremeno možemo da pitamo dete da nam pomogne i kaže šta ono misli koji je sledeći postupak i šta je još potrebno da uradimo da bismo postavili sto. Isto tako možemo da uvedemo dodatno igru i pitamo dete na koje slovo počinje neka reč, odnosno, predmet koji se nalazi na stolu za ručavanje.
Koji pribor za jelo najviše volite?
Pitanje koji pribor za jelo dete najviše voli može u prvi mah zazvučati dosadno i suvoparno. Međutim, na ovo pitanje kod dece počinje da se pokreće mašta i kreativnost.
Igrajući se za stolom na ovaj način možete čuti od vaše dece razna zanimljiva i zabavna zapažanja. I vi ćete se zabaviti kada vam dete kaže svoje doživljaje u vezi sa priborom za jelo, kao i koje sve asocijacije ima na svoj omiljen pribor za jelo.
Budite sigurni da će dete posle svog izlaganja postaviti to isto pitanje vama. Tada i vi pokrenite vaše moždane vijuge i probudite dete u sebi kako biste dali što maštovitiji odgovor.
Zajedničke pripreme ručka kao kreativna igra
Napravite da rutinska priprema ručka za vaše dete bude kreativna igra. Angažujte dete da vam pomaže oko pripremanja hrane i postavljanja stola. Deca vole da im roditelji ukažu poverenje i da učestvuju zajedno sa njima u svakodnevnim aktivnostima.
Pričajte sa detetom dok usput pravite hranu i dajte mu male zadatke koje ono može prema svom uzrastu da ispuni. Dete može da učestvuje u postavljanju stola i da savlada osećaj za prostor i organizaciju u prostoru.
Trenirajte mozak uz logičko – numeričke igre za stolom
Vežbe za mozak mogu da se pokrenu logičko –numeričkim pitanjima. Smislite kako na kreativan način da pokrenete i ovaj deo mozga vašeg deteta.
Možda biste mogli da pitate vaše dete da izbroji tačan broj tanjira ili bilo kog drugog predmeta na stolu. Kako bi igra bila izazovnija pitajte dete koliko će, npr, tanjira ostati na stolu ako se uklone dva tanjira.
Možete tražiti od deteta da se pozabavi oblicima tako što će na stolu za ručavanje da pokaže sve predmete koji su u obliku kruga ili kvadrata. Na isti način dete može da izdvoji sav pribor koji je u istoj boji.