Sve što morate znati kada su u pitanju mali i veliki servis automobila

Svaki vozač treba da bude svestan značaja i neophodnosti redovnog servisiranja vozila. Kao što je bitno da ljudi redovno odlaze na preglede kod svog lekara, tako je jednako bitno da i automobil ima svog majstora i redovna održavanja kako bi uvek bio u dobrom stanju i optimalnih performansi.

Automobil je nešto na šta se svi vozači najviše oslanjaju tokom dana i sigurno ne želite da se nađete u situaciji da vaš četvorotočkaš otkaže kad vam je najpotrebniji.

Zbog čega su neophodna redovna servisiranja?

Redovna servisiranja, bilo da je u pitanju mali servis ili veliki servis, su važna kako bi se otklonio svaki potencijalni problem i kvar koji preti vašem automobilu. Uvek je bolje sprečiti neku neprijatnost nego čekati da se ona dogodi, pa tek onda reagovati.

Finansijski momenat igra važnu ulogu u celoj toj priči oko servisiranja vozila i najčešće je to razlog zbog kojeg ljudi odlažu taj deo posla. Novi auto delovi su uglavnom veoma skupi, ali kada je u pitanju bezbedna i sigurna vožnja onda ne treba žaliti za uloženim sredstvima.

Motor automobila je zapravo njegova suština, osnova bez koje se ne može, stoga je od izuzetne važnosti posebnu pažnju obratiti upravo na njegovo održavanje. Redovnim održavanjem sistema za podmazivanje, ali i sistema za hlađenje obezbedićete kvalitetan rad i funkcionisanje samog vozila.

Na koliko se radi veliki servis?

Iako postoji mnogo različitih mišljenja i odgovora na pitanje na koliko se radi veliki servis, istina je ta da je neophodno obaviti veliki servis i zamenu zupčastog kaiša na svakih pređenih 60 – 80 hiljada kilometara ili na svakih četiri do pet godina ukoliko se za to vreme ne pređe ta kilometraža. Takođe, u zavisnosti od toga u kakvim se uslovima vozilo koristi, da li je u pitanju gradska vožnja ili vožnja po problematičnom terenu, da li vladaju ekstremni vremenski uslovi i slično, moguće je da će biti potrebno ponekad skratiti vreme predviđeno za kontrolu vozila.

Koji delovi se menjanju na velikom servisu?

Najvažnija stvar u vezi velikog servisa jeste zamena zupčastog kaiša, ali pored toga neophodno je nabaviti i nove španere, rolere, vodenu pumpu, klinasti kaiš, promeniti antifriz. Zamena zupčastog kaiša bitna je, čak i ukoliko na prvi pogled deluje da je sa kaišem sve u redu, s obzirom na to da i mala pohabanost može ozbiljno ugroziti rad motora.

Na koliko se radi mali servis?

Ako se pitate na koliko se radi mali servis, tu je odgovor dosta jednostavniji i sam mali servis trebalo bi da predstavlja rutinu u održavanju automobila. Minimum jednom godišnje ili na svakih maksimalno pređenih 10 hiljada kilometara neophodno je prekontrolisati i „osvežiti“ automobil.

Koji delovi se menjanju na malom servisu?

Mali servis, pored zamene motornog ulja i svih filtera u automobilu (filteri za vazduh i za gorivo), obuhvata i zamenu svećica, grejača, tečnosti za kočnice i remenja.

Redovnim održavanjem pomažete svom automobilu da vas svakodnevno služi, da besprekorno funkcioniše, ali i da bude bezbedan za vožnju. A kada dođe do servisiranja ili ako su vam potrebni bilo koji drugi novi auto delovi posetiti online prodavnicu karoserija.rs i iz širokog asortimana odaberite ono najbolje za svoj auto.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *