Šta očekuje privatan avio prevoz u 2023.godini?
Avio industrija nastavlja da evoluira, a prekretnica se dogodila 2020., tokom pandemije Covid-19. Kriza još nije prošla pa je dobro pitanje šta očekuje privatan avio prevoz u 2023.godini i da li će nastaviti da ima uzlazni trend kao što je to bilo prethodnih par godina?
Poslednjih nekoliko godina se jasno vidi da let iznajmljenim avionom nije rezervisan samo za bogate osobe i da svako treba da uživa u luksuzu na udobnom putovanju koje se organizuje onda kada to putnici požele.
Kakva je bila godina za nama? Kako ekonomska kriza utiče na avio prevoz? Šta čeka privatni transport u budućnosti?
Svima nam je dan postao „kratak“. Brzo se živi, puno se radi, a vreme neumitno teče. Ljudi traže svaku priliku da ne gube vreme i žele da ga provode kvalitetno. Upravo zbog toga sve je manje onih koji mogu da planiraju putovanja mesecima unapred, da se pridržavaju rasporeda i organizuju se kako drugima odgovara.
Niko ne želi ni da provodi dugo vremena na aerodromima, da putuje ekonomskom klasom i da se prilagođava terminima leta. Rešenje je u privatnim letelicama koje donose ogromne koristi.
Kakva je bila 2022. kada su u pitanju privatni avio letovi?
Iako je tokom cele prošle godine vladala ekonomska kriza i brojni problemi, privatni letovi su nastavili da imaju rastući trend i postale su tražena kategorija transportnog prevoza.
Putovalo se do svih gradova Evrope, ali i dalje, sve dokle mogu da dosegnu male letelice. Najviše letova se standardno organizuje za biznis putovanja jer firme imaju potrebu da brzo pređu velike udaljenosti.
Poslovnim ljudima ne odgovara da traže karte od leta do leta, da gube vreme na dugim ukrcavanjima i da se prilagođavaju terminima koje nude avio-kompanije.
Ovako, sa privatnim letom za samo par sati putnici su u avionu i sigurno lete u željenom smeru.
Čak u vreme korone kada je sav transport stao, privatni letovi su mogli da funkcionišu. Imaju visoke zdravstvene protokole, brzo putuju i nikoga ne ugrožavaju pa je jasno zašto je od 2020. ovaj vid transporta izuzetno traženi.
Šta nas čeka u 2023. godine?
Privatni letovi će nastaviti da se razvijaju u godinama pred nama. Upravo zbog toga avio kompanije šire svoj vozni park i nastaviće da se razvijaju.
Ko ne bi poželeo da uživa na putovanju, jede savršenu hranu, putuje u luksuznom enterijeru i brže stigne na odredište.
Privatni avion vas po potrebi čeka i na povratak, u letelice unosite prtljag po želji, sa vama putuju kućni ljubimci, možete nositi vredne predmete…ograničenja nema niti vam iko brani da putovanje organizujete onako kako to vama odgovara.
Raste broj kompanija za avio prevoz putnika i odlično je što je konkurencija sve viša jer je tako i ponuda bolja. U svemu tome je avio-broker ključna osoba jer će za vas pronaći odgovarajuću letelicu po najpovoljnijoj ceni.
Njegov posao je da na najbrži način pronađe avion sa dovoljno mesta, a da pri tome ne postoji višak sedišta pa da cena leta bude najrealnija i tada je vrlo blizu ceni leta na prvoj klasi kod komercijalnog leta.
Aktivno smanjenje emisije štetnih gasova do 2030. godine
Privatne letelice su na meti kritika jer su letovi sve češći, a realno prevoze oko 10ak putnika pa se smatra da se i ovako zagađuje atmosfera jer sagorevanje goriva koje koriste avioni utiče na eko-sistem.
Ipak, kompanije shvataju da je dugoročno važno pronaći rešenje pa se već od ove godine očekuju krupne promene u vrsti goriva i dizajnu letelica pa da se ispuni obavezno smanjenje emisije gasova.
SAF ili Održivo gorivo za avione je jedna od solucija za zamenu postojećeg goriva sa održivim alternativama. Reč je o upotrebi ulja za kuvanje koje je iskorišćeno, papira, tekstila i drugih reciklirani materijala i supstanci koje se mogu preraditi za ovu namenu, a sagorevanjem se manje zagađuje okolina.
Osim ovog načina, predlaže se da se i da se za udaljenosti leta do 1.000km koriste avioni na električni pogon ili na vodonik što je odličan način za smanjenje gasova.
Kada se primene svi ovi načini komercijalni transport bi postao sporedna delatnost jer samo male letelice mogu da imaju drugačiji pogon i lakše će se prilagoditi novim gorivima i smanjenju emisiju gasova.
Privatni avionski prevoz nastavlja sa uzlaznom putanjom razvoja i sve je više ljudi koji žele uštedu vremena i sigurnu realizaciju putovanja. Nema dileme da je vazdušni saobraćaj budućnost jer vožnja hiljade kilometara se ne može meriti sa letom od samo par sati.
Na komercijalnom letu nema uvek slobodnih karata, putovanje nije uvek udobno, a kupovanje karata „last minute“ je izuzetno skupa opcija. Osim toga, pitanje je da li ima uvek dovoljan broj karata ako putuje više osoba i da li je let u vreme kada to putnicima uopšte odgovara. Zbog svega toga su male letelice nešto što je mnogo korisnije i sve je više ljudi koji putuju na ovakav način.
Da li bi i vi voleli da putujete luksuzno i onda kada vama odgovara? Možda vam se vrlo brzo pruži ovakva prilika! Ostavite nam komentare nakon čitanja teksta, čekamo ih.