Da li osiguranje stakla pokriva oštećenje panorame, farova i retrovizora?
Usled intenzivnog saobraćaja, pojačanih građevinskih radova i velikih kamiona koji prenose materijale, česta su oštećenja prednjeg, zadnjeg i bočnih stakala, ali i osetljivih delova poput farova, retrovizora i panoramskih krovova. Kamenčići, građevinski otpad i prljavština lako mogu oštetiti staklene površine, dok farovi i retrovizori često stradaju prilikom parkiranja ili u saobraćajnim gužvama.
Naša analiza u nastavku pomoći će vam da razumete šta možete očekivati od osiguranja stakla, u kojim situacijama je kasko osiguranje bolji izbor i kako da zaštitite svoje vozilo u skladu sa rizicima koje nosi gradski život.
Šta pokriva standardno osiguranje stakla?
Standardno osiguranje stakla, koje mnogi vozači uzimaju kao dodatnu zaštitu, pokriva samo određene delove vozila – prvenstveno prednje, zadnje i bočna stakla. To znači da, ukoliko dođe do oštećenja ovih staklenih površina, osiguranje će pokriti troškove popravke ili zamene, čime se vozačima omogućava brza i efikasna sanacija štete.
Važno je napomenuti da standardno osiguranje stakla ne pokriva sve staklene površine na automobilu. Farove, retrovizore i panoramu moguće je osigurati samo kroz kasko osiguranje. Ovo može biti iznenađujuće za mnoge vozače koji očekuju da će svi stakleni delovi biti zaštićeni, ali razlozi za ovu razliku su uglavnom u načinu i verovatnoći oštećenja.
Ograničenja osiguranja stakla – Šta je izuzeto?
Standardno osiguranje stakla ne pokriva sve staklene ili prozirne površine na automobilu. Iako pruža zaštitu za prednje, zadnje i bočna stakla, iz pokrića su isključeni važni delovi kao što su panoramski krov, farovi i retrovizori.
Razlog za ograničenje leži u prirodi i rizicima oštećenja tih delova, kao i u tome što su farovi i retrovizori, za razliku od prozora, znatno češće pogođeni udarcima prilikom parkiranja, u uskim prolazima ili saobraćajnim gužvama.
Panorama, kao staklena površina na krovu vozila, izložena je većim rizicima usled vremenskih nepogoda kao što su grad, led i jak vetar. Ali i udarcima predmeta koji lako mogu završiti na krovovima automobila kao što su grane u blizini drveća ili materijal iz kamiona. Zbog svoje pozicije i vrednosti popravke, ovaj deo vozila obuhvata isključivo kasko osiguranje.
Farovi i retrovizori su takođe često pogodni oštećenjima. Skloni udarcima prilikom manevrisanja u uskim prostorima i parkingu. Ove komponente zahtevaju skuplje popravke zbog složenosti izrade i integrisanih tehnologija. Kao rezultat, njihova zaštita uključena je samo u kasko osiguranje, koje pokriva znatno širi spektar oštećenja i omogućava vozačima sigurnost u slučaju nezgoda van kontrole vozača.
Tipični uzroci oštećenja – Kako i kada dolazi do štete?
Građevinski radovi i teški kamioni često stvaraju posebne izazove. Na mestima gde su prisutne građevinske mašine i kamioni koji prenose materijal, veoma su česti sitni kamenčići, pesak i drugi materijali koji lako mogu završiti na kolovozu. Tokom vožnje, ovi kamenčići mogu biti podignuti sa tla ili ispasti direktno iz kamiona i pogoditi staklene delove vozila.
Vremenske nepogode kao što su grad, snažni vetrovi i oluje takođe mogu uzrokovati ozbiljna oštećenja. Na udaru su najviše panorama i prednje staklo, kao i farovi koji nisu zaštićeni. Vetar može podići različite čvrste delove kao što su grane ili druge predmete i dovesti do oštećenja staklenih površina, ali i retrovizora i farova.
Situacije u saobraćaju i uski prolazi predstavljaju još jedan uobičajen izvor oštećenja. Prilikom parkiranja, naročito u gustim urbanim delovima, lako može doći do udaraca u retrovizore i farove, bilo prilikom manevrisanja ili usled nepažnje drugih vozača. Retrovizori su naročito podložni udarcima tokom parkiranja ili prilikom bliskih susreta u saobraćaju, što može dovesti do lomljenja ili iskrivljenja.
Da li je za vas bolje osiguranje stakla ili kasko?
Prilikom izbora između standardnog osiguranja stakla i kasko osiguranja, važno je da vozači procene svoje vozačke navike, sredinu u kojoj najčešće voze i specifične rizike kojima su svakodnevno izloženi.
Razlika između ove dve opcije leži u opsegu pokrivenosti i tipu štete koja je obuhvaćena, pa je od ključne važnosti razumeti šta svaka polisa uključuje i kome je koja opcija najprikladnija.
Za vozače koji žive i rade u delovima grada sa visokim rizikom od oštećenja usled gustog saobraćaja i građevinskih aktivnosti, kasko osiguranje može biti bolje rešenje. Gust saobraćaj povećava mogućnost sudara, a radne mašine i kamioni mogu podići kamenčiće ili građevinski otpad, što često rezultira oštećenjem panorame, farova i retrovizora koji nisu pokriveni standardnim osiguranjem stakla.
Sa druge strane, ako vozači retko prolaze kroz rizične zone ili parkiraju u bezbednim, manje prometnim delovima grada, standardno osiguranje stakla može biti dovoljan izbor. Na taj način štite osnovna stakla bez dodatnih troškova koje nosi kasko polisa. Ovo može biti optimalno rešenje za one koji voze u stabilnim i manje rizičnim uslovima, ali ipak žele određeni nivo zaštite.
Koje prednosti nudi savetovanje sa stručnjacima?
Savetovanje sa stručnjacima pruža vozačima neprocenjivu priliku da detaljno sagledaju sve opcije osiguranja i da odaberu onu koja najbolje odgovara njihovim potrebama i načinu vožnje. Iskusni savetnici u oblasti osiguranja poznaju sve prednosti i ograničenja različitih polisa i mogu vozačima objasniti koje faktore da uzmu u obzir.
Pored detaljnog objašnjenja pokrića, stručnjaci takođe pružaju vredne savete o prilagođavanju polise prema finansijskim mogućnostima klijenta. U DON centru, vozači mogu dobiti profesionalne savete bez pritiska na kupovinu skupljih paketa ili dodataka koje možda ne trebaju. Posetite sajt don-registracija.com i posavetujte se sa stručnjacima.