Uloga koju ima SEO optimizacija sajtova u promociji i povećanju obima poslovanja

Internet predstavljanje u modernom vremenu više je nego značajno za pozicioniranje na tržištu, bez obzira na vrstu delatnosti, obim poslovanja, čak i konkretnu lokaciju na kojoj se posao obavlja. Svako ko pretražuje određene pojmove na internetu posećuje sajtove, među kojima se mogu naći upravo potencijalni dobavljači, prodavci, saradnici, čak i poslodavci u budućnosti. 

Zbog toga, uloga koju ima SEO optimizacija sajtova je vrlo značajna za visoko pozicioniranje stranica klijenata, odnosno preduzeća i svih delatnosti, na prvim stranicama Google-a i drugih pretraživača. U pitanju je skraćenica kojom se obeležava Search Engine Optimization proces i odnosi se na ulaganje profesionalnog rada na unapređivanju vidljivosti sajtova na internetu, tako što se visoko rangiraju na prvoj stranici pretraživača. 

Tok procesa otpimizacije sajta za bolje rangiranje u pretragama

SEO optimizacija sajtova složen je proces koji obuhvata više faza, zahteva stručnost i isključivo profesionalno bavljenje sadržajem. Naime, tehnička optimizacija kombinuje se sa fazama poznatim kao „On-page SEO“ i „Off-page SEO“, na način da se efikasno istraže ključne reči i fraze koje klijenti mogu pretraživati kako bi došli do ciljnog rezultata, posetili sajt, ostvarili saradnju, čak i kupili proizvod, realizovali uslugu ili na drugi način uticali na promet biznisa, na obostrano zadovoljstvo. 

Tehnička SEO optimizacija sajtova odnosi se na unapređivanje dizajna i strukture sajta radi boljeg organskog rangiranja od samog pretraživača, na osnovu postojanja određenih sertifikata, standarda, brzog učitavanja stranica, jasnoće i slično. „On-page SEO“ obuhvata aktivnosti koje kombinuju znanja i iskustva na osnovu kojih se stranice rangiraju na višim pozicijama prilikom pretraga korisnika interneta, i zasnivaju se na kvalitetu sadržaja, struktuiranju naslova, korišćenju linkova i različitih tagova, kao i nezaobilaznih ključnih fraza. Sa druge strane „Off-page SEO“ obuhvata izgradnju povratnih linkova, tačnije referenci sa drugih internet stranica, što unaređuje poziciju u pretragama.

Značaj SEO procesa za promociju i razvoj poslovanja

Svaki element na kojem se zasniva SEO optimizacija sajtova može u velikoj meri unaprediti poznatost biznisa u realnom i virtuelnom svetu, kao i uticati na sve uspešnije rezultate u poslovanju. Pre svega, kada se sajt rangira na višoj poziciji na prvoj strani pretraživača, veća je i verovatnoća da će biti posećen, a samim tim i posetilac zadržan na određenom sadržaju, čak možda i internet prodavnici. Jedan od ciljeva optimizacije jesu bolje performanse poslovanja postignute promocijom i povećanjem poznatosti kompanija, u smislu da se poveća obim prodaje putem interneta. 

Na taj način, preduzeća ostvaruju veći prihod, a uz činjenicu da SEO optimizacija predstavlja neznatan trošak koji je na nivou od 15% ukupnog raspoloživog budžeta u svrhe marketinga, jasno je da troškovi neće porasti u velikoj meri. Samim tim, profit je zagarantovan, kao i snažni rezultati promotivnih aktivnosti zasnovanih na boljem rangiranju sajtova, češćim pretragama, deljenju sadržaja putem društvenih mreža, kao i obavljenim kupovinama.

SEO optimizacija sajtova usko je povezana sa poboljšanjem performansi i sveukupnog poslovanja kompanija na internetu, ali i u realnom svetu. Zasniva se na kreiranju kvalitetnog sadržaja na svim stranicama, koje se povezuju sa drugim internet adresama, aktivno dele u sferi društvenih mreža i na osnovu ključnih reči unapređuju radi što boljeg rangiranja u pretragama korisnika online sveta. Kako posvećivanje pažnje optimizaciji unapređuje poslovne rezultate, važno je razvijati svest o značaju aktivnosti koje dugoročno stvaraju pozitivne efekte za svaki biznis.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *