Šta sve morate znati o migraciji Google analitike i zašto je to bitno za vaše online poslovanje?
Već neko vreme se spekuliše o prelasku na novu platformu za praćenje analitike i nakon perioda čekanja, poznati su svi detalji ove transakcije. U julu ove godine zvanično prestaje da postoji Universal Analytics i analitika počinje da se prati na novoj GA4 platformi. Ovo znači da je neophodno do zadatog vremena, a to je najkasnije do jula, preći na novi sistem praćenja podataka i nastaviti sa detaljnom analizom koja može da doprinese vašem poslovanju.
Najava prelaska na novu platformu je donela nelagodnost svima u svetu marketinga jer zahteva malo dublju analizu na početku kako bi se sve podesilo na pravi način i kako bi se svi dobijeni podaci najbolje iskoristili.
Zašto požuriti sa migracijom?
Jedna stvar je jasna kada je u pitanju migracija na novu platformu – ovaj korak treba da obavite što pre kako biste na vreme počeli sa prikupljanjem podataka koji mogu da vam posluže da unapredite poslovanje ali i radite na marketingu. Glavni razlog za to je istorija podataka koja ne može da se prenese sa prethodne verzije u novu.
U GA4 počinjete sa prikupljanjem podataka od onog trenutka kada podesite nalog i krenete da pratite podatke. Upravo zato vreme igra glavnu ulogu i daje vam prednost nad konkurencijom kako biste mogli da raspolažete sa više podataka na osnovu kojih ćete moći da radite na usavršavanju onih delova posla koje želite da unapredite ili dovedete do savršenstva.
Šta ako imate E-commerce prodavnicu?
Nova platforma za analitiku je napravljena sa namerom da bude korisna za e-commerce vlasnike i poboljša njihovo poslovanje. Sve metrike koje su od koristi prilikom pregleda e-commerce stranice su dodate u novu analitiku i daju pregledne podatke sa kojima možete da raspolažete.
Kada je u pitanju nova GA4 migracija za E-commerce, treba napomenuti nove funkcije koje će olakšati analizu podataka i predstavljaju uštedu truda i vremena za sve one koji obrađuju ove rezultate. Ovaj model analitike je nešto složeniji od prethodne verzije te pruža sveobuhvatnije rezultate i daje bolji uvid u poslovanje.
Razlike između UA i GA4
Pre no što se upustite u stvaranje vaše istorije podataka u novoj verziji, neophodno je da prođete kroz osnovne razlike između ove dve platforme kako biste mogli bolje da se snalazite. Kada je u pitanju trenutna UA verzija, merenje se zasniva na sesijama kao i prikazima stranica, dok se u novoj GA4 verziji ovo beleži na osnovu događaja.
Takođe, kada su u pitanju izveštaji, i ovde su primetne promene koje se mahom tiču promene načina izveštavanja jer nova platforma donosi više mogućnosti u ovom sektoru. Naravno, i sam interfejs je drugačiji te će vam biti porebno malo vremena da se naviknete na ovaj segment, ali uz sve nove pogodnosti koje morate da usvojite, ovaj dizajnerski deo se brzo stopi sa prethodnom verzijom.
Kako podesiti novi nalog?
Podešavanje novog naloga u GA4 verziji je jednostavno, ali i komplikovano u isto vreme. Oni koji se snalaze u UA verziji neće imati previše poteškoća oko snalaženja sa novim funkcijama, ali sa druge strane može doći do nejasnoća prilikom susreta sa novim načinom beleženja podataka. Iako su koraci za nameštanje naloga i praćenje podataka jednostavni, ukoliko niste sigurni u uspešnost, obratite se stručnjacima iz Four Dots tima koji vam mogu pomoći u svim koracima koji su pred vama.
Takođe, možete dobiti pomoć i pri edukaciji vašeg marketing tima kako biste bili sigurni da ćete iskoristiti sve značajne podatke i na najbolji način ih usmeriti ka marketingu i poboljšanju poslovanja. Sve ovo može da vam posluži i da naučite kako da sve dobijene podatke pretvorite u izveštaje koji će vodiiti vaš posao u pravom smeru.
Migracija Google analitike je u punom jeku i neophodno je da se što pre uključite u ovaj proces kako biste bili u prednosti nad konkurencijom. Takođe, svi ovi podaci mogu da vam budu najbolje usmerenje kako da vodite posao u budućnosti.