Zašto je neophodno vršiti čest servis dpf filtera kod svih motornih vozila?

O dpf filterima se ranije nije mnogo znalo. Neki stariji modeli automobila I motornih vozila uopšte, imaju dpf filter, koji se sam nalazi u kućištu, a svakako, oni dosta stariji modeli ih nemaju. Za razliku od njih, motorna vozila novijeg tipa imaju dpf filter, te se u kućištu uz njega nalazi I katalizator.

Na prvom mestu, ukoliko još uvek niste sigurni šta su to dpf filteri, a znate da je potreban čest servis dpf filtera, trenutak je da vas informišemo. Prema zakonu iz 2009. godine koji se odnosi na potrebu smanjenja emisije izduvnih gasova u vazduh iz motornih vozila, dpf filteri su potrebni u svakom izduvnom sistemu, kako bi zadržavali sve te neželjene I štetne čestice koje narušavaju u velikoj meri zemljinu atmosferu.

Dpf filter zadržava sve čestice čađi, nečistoća, ali budući da se vremenom nečistoće nakupljaju u velikoj meri potreban je servis dpf filtera I njihovo čišćenje.

Čišćenje dpf filtera

Samim servisom dpf filtera, njihovim proveravanjem, dolazi se odmah do zaključka da li je potrebno čišćenje ili filter još uvek ne mora da se očisti. Svakako, tu postoji I činjenica da I motorno vozilo samo vrši čišćenje u određenoj količini, te se to naziva pasivnim čišćenjem dpf filtera, odnosno pasivnom regeneracijom.

Da bi se nečistoće uklonile iz filtera potrebno je da se spale, pa automobile ili drugo motorno vozilo, prilikom razvijanja velike brzine stvara I veliku temperature u izduvnom sistemu, gde se nečistoće pale, no, dolazi do određenog problema koji bismo mogli da nazove nedovršenim čišćenjem dpf filtera.

S obzirom na to da je čest slučaj da se I prilikom velikih brzina automobile ili neko vozilo zaustavlja zbog semafora, pešaka, nekog drugog spoljašnjeg faktora, automobile se automatski hladi, čime nečistoće iz filtera ne budu spaljene, pa samim tim ni filter ne bude očišćen. Zato je potreban servis dpf filtera, kako bi se oni očistili u potpunosti.

Čišćenje dpf filtera se vrši pod velikim temperaturama, od oko 500 stepeni, te se tako sve nečistoće spaljuju, od njih nastaje pepo koji se dalje lako odtsranjuje. Kućište u kom se nalazi dpf filter, kod kamiona, autobusa, otvoreno je, čime je I samo čišćenje lakše, dok je kod automobile potrebno kućište otvoriti, kako bi se filter očistio.

Postoje I druge vrste čišćenja dpf filtera, kao što je čišćenje jakim mlazom vode, ali, voda koliko god bila topla, ne uspeva da otkloni sve nečistoće, pa se one koje ostaju još više prilepljuju I prijanjaju za površinu na kojoj su se već nalazile, čime je njihovo dalje odstranjivanje veoma teško, skoro I nemoguće.

Pored ovog čišćenja, tu je I čišćenje kiselinama, ali kiseline dovode do toga da se između dpf filtera I katalizatora stvara smesa slična blatu, što dovodi do trajnih oštećenja filtera I svega oko njega. Sam servis dpf filtera, čišćenje dpf filtera, potreban je ne samo da ne bi došlo do kvara filtera, već I zbog toga što je potrebno popravku dpf filtera odraditi na vreme, kako ne bi bila potrebna zamena koja je veoma skupa, a nekada može biti čak I neisplativa.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *