Zašto treba kupiti elastične trake za vežbanje?

Mala, jeftina, deo svakog treninga, elastična traka za vežbanje je najbolji dodatak vežbama za održavanje postojeće i povećanje kondicije u kućnim uslovima ili teretani.

Ne trebaju vam komplikovane mašine i tegovi različitih veličina. Sa trakama se stvara jednak otpor, a dozvoljavaju vežbanje u svakom trenutku, čak i kada nas mrzi da odradimo trening.

Kako elastična traka za vežbanje povećava učinak vežbanja?

Elastična traka za vežbanje nije nikakav revolucionaran izum, već mudro smišljen način kako da se pruži otpor pri kontrakciji mišića što daje vrhunske efekte treninga.

Opšte je poznato da je vežbanje sa otporom (tegovi) jedan od najefikasnijih načina razvoja mišićne mase, ali i održavanja postojeće kondicije. Ipak, ovakvo vežbanje, koje ne uključuje trake, donosi ograničenja pa se za mnoge grupe mišića mora ići u teretanu da bi se vežbalo na većim mašinama.

Sa tegovima se češće događaju i povrede jer je nepravilno vežbanje jako opasno, dok je sa elastičnom trakom za vežbanje to jako redak slučaj.

Koju elastičnu traku kupiti?

Da bi mogli da izvodite više različitih vežbi trebaće vam različite trake za vežbanje. One se razlikuju prema obimu, širini i debljini. 

Debljina određuje nivo otpora, što je elastična traka tanja, otpor je slabiji. Šire trake pružaju šire uporište i bolje stoje na mestu, a dužina će zavisiti od toga da li se rade vežbe sa većim ili manjim rasponom.

Dobro bi bilo kupiti nekoliko različitih varijanti tako da se mogu iskoristiti uz različite vežbe i doprineti pravilnom razvoju različitih grupa mišića.

Jeftine su, dolaze i uz fitnes dodatke, lako se odlažu nakon treninga i menjaju većinu sprava sa opterećenjem.

Pri kupovini gumenih traka za vežbanje treba obratiti pažnju na njihov kvalitet jer se bolji modeli neće istegnuti ni tokom intenzivnog perioda korišćenja. Trake se posipaju bebi puderom da ne bi pucale i nisu dobre za vežbanje na suncu, niti za vežbanje na betonu jer će ih ove situacije brže oštetiti. Ne zahtevaju nikakvo dodatno održavanje niti oprez pri čuvanju.

Vežbanje sa trakama – šta je moguće postići?

Vežbanje sa elastičnom trakom je deo programa i rekreativnih, ali i vrhunskih sportista. Iako se sa njima ne mogu bildovati mišići, oni se mogu bolje definisati, uz stvaranje veće mobilnosti zglobova.

Upravo je to što je traku uvelo u program fizijatrijskog vežbanja kod osoba sa oboljenjima koštano zglobnog sistema. Okoštavanja, išijas, diskus hernija, artritis, su stanja koja zahtevaju i jačanje ligamenata i mišića, a elastična traka za vežbanje je baš ono što je potrebno. Mogu je koristiti i starije osobe bez nadzora, a učinak vežbanja je mnogo bolji nego kada se izvode klasične vežbe bez nje.

Naravno, u slučaju bilo kakvih hroničnih stanja i povreda, fizijatar će prvo proceniti da li treba vežbati tu regiju i na koji način.

Korišćenjem ovakvih dodataka se vežba zanimljivije i uz brži rezultat. Sada, kada nas kiša veže za toplinu doma ne treba odustajati od treninga već nastaviti u istom ritmu kao da se vežba u teretani. Nekoliko gumiranih traka za vežbanje će zameniti brojne sprave i doneti pravilan razvoj mišića i ligamenata.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.