Najefikasnije vrste online oglašavanja

Evolucija interneta omogućila je veliki napredak u oglašavanju, tako da danas na tržištu postoji mnoštvo različitih online reklamnih formata, kao i brojne vrste online oglašavanja uz čiju pomoć na slične načine možete sprovesti u delo vašu marketinšku strategiju.

Cilj svake marketinške kampanje jeste povećanje svesti kupaca o vašem proizvodu ili usluzi, što treba da rezultira poboljšanjem vašeg poslovanja. Nakon što napravite listu poslovnih ciljeva, važno je da se upoznate sa svim načinima internet oglašavanja, jer ćete jedino tako moći da pronađete dobitnu reklamnu kombinaciju za brzo postizanje tih ciljeva.

Ako želite da na najbolji način iskoristite različite vrste online oglašavanja i različite formate reklamnih kampanja, počnite sa izradom dobre strategije u koju se mogu uklopiti jedna ili više opcija koje predlažemo u narednom tekstu.

Različiti načini prikazivanja oglasa

Oglasi na sajtovima trećih lica predstavljaju originalni oblik online oglašavanja. Obično su to oni oglasi koji su na neki način povezani sa sadržajem na vašoj web lokaciji. Iz svog osnovnog oblika – banera – oglasi koji se prikazuju na internetu su evoluirali u puno različitih načina njihovog prikazivanja. Prikazivani oglasi se najčešće javljaju kao:

Static images (Statičke slike) – to su osnovni baneri ili uokvireni oglasi koji se pojavljuju uz sadržaj – sa strane, na sredini, na vrhu ili udnu stranice.

Floating banners – oni prelaze preko ekrana ili plivaju iznad regularnog sadržaja na web sajtu, pa otuda i ime ploveći baneri.

Tekst – to su tekstualni oglasi koji uz pomoć posebnog algoritma pronalaze odgovarajući sadržaj na određenoj web lokaciji i vezuju se za njega kako bi bili što relevantniji.

Wallpaper (pozadine) – kao što im i samo ime kaže, one se pojavljuju u pozadini web sajta, ispunjavajući celu površinu neke internet stranice.

Pop-up ads (iskačuće reklame) –to su novi prozori koji se pojavljuju ispred sadržaja web sajta. Novootvoreni prozor prikazuje kompletan oglas tako da posetioci mogu da ga vide.

Flash  – ovo su pokretni oglasi koji „trepere“ i različitog su sadržaja.

Video – to su kratki video oglasi koji se na nekim web mestima automatski aktiviraju, dok na drugim čekaju da posetilac sajta sam pusti video reklamu.

Kako se oglašavati (reklamirati) na internetu?

Uspešni oglašivači koriste različite online resurse za oglašavanje kako bi njihova marketinška kampanja na internetu bila uspešna. Društvene mreže, Google AdSense, Affiliate (partnerski) marketing, mreže za nativno oglašavanje, video reklame – sve ovo spada u najefikasnije vidove online oglašavanja.

Prvo i osnovno: SEO

Optimizacija (SEO) je vrsta onlajn promovisanja neke web lokacije (portala, sajta, bloga) čiji je zadatak da poveća saobraćaj na toj web lokaciji i tako poboljša njenu vidljivost u pretraživaču.

SEO je jedan od ključnih faktora za sticanje autoriteta nekog web sajta i rasta njegove posećenosti. Da bi ste dobili višu poziciju u rezultatima pretrage, potrebno je da upotrebite različite offpage i onpage SEO taktike, kao što su link building, analiza ključnih reči, optimizacija meta opisa, kreiranje visoko kvalitetnog sadržaja na sajtu… SEO je jedinstvena veština, veoma tražena i poštovana u sferi interneta.

Oglašavanje preko društvenih mreža

Bez obzira koji je cilj vaše internet kampanje, oglasi na društvenim mrežama su odličan izbor. Društveni mediji, Fejsbuk i Tviter pre svih, postali su važan deo svakodnevnog života ljudi širom sveta. Sastoje se od kanala na kojima se ljudi sličnih interesovanja povezuju više puta u toku dana, komuniciraju, dele mišljenja, postavljaju pitanja i daju savete.

Dobra kampanja za oglašavanje na društvenim mrežama predstavlja idealan način za stvaranje brenda i za sticanje potencijalnih novih klijenata. Sa druge strane, zahvaljujući velikim mogućnostima koje društvene mreže nude, one takođe mogu biti i savršena mesta za lansiranje novih proizvoda/usluga i mesta gde se direktno možete obratiti ciljanoj publici.

Pay Per Click oglašavanje (Plaćanje po kliku)

Jedna od najpopularnijih i najefikasnijih vrsti internet oglašavanja je Pay Per Click oglašavanje (plaćanje po kliku), ili skraćeno PPC. Google je dominantan provajder PPC oglašavanja na internetu. Međutim, postoje i mnogi drugi kvalitetni i pouzdani provajderi koji nude slične programe.

Vlasnik web sajta (izdavač) uz korišćenje programa kao što je Google AdSense postavlja na sajtu mesto za hostovanje PPC oglasa. Na ovom predviđenom mestu mogu da se hostuju kako reklamni baneri tako i tekstualni linkovi. Google će prikazati oglas na određenom mestu kada se web sajt pokrene u pretraživaču. Oglas koji se prikazuje se zasniva na tržišnom segmentu web lokacije i na interesovanju posetilaca.

Oglašivači plaćaju izdavaču oglase samo kada posetilac klikne na oglas koji se nalazi na sajtu. Google koristi ključne reči i teme koje su relevantne kako bi odredio koje oglase će prikazivati na različitim web lokacijama.

Google evidentira aktivnosti klikova i obezbeđuje olakšano plaćanje koje oglašivač vrši prema izdavaču, uzimajući deo prihoda od oglašavanja.

Video oglasi

Sa video zapisima postoje nebrojene mogućnosti. U prilog tome govori podatak da će uskoro (ako već i nije) 80% internet sadržaja biti u video formatu. To je zato što video sadržaj za većinu korisnika interneta predstavlja neverovatno zabavan resurs.

Uopšteno rečeno, korišćenje video zapisa kao jedne od marketingških strategija je fantastična ideja. Druga ideja je da se udružite sa jutjuberima koji diskutuju o vašem proizvodu/uslugama (slično nativnom oglašavanju).

Takođe možete da se pojavite sa originalnim video sadržajem kako biste imali bolji SEO. Deljenje kvalitetnih i korisnih video zapisa obezbediće vam više direktnog web saobraćaja, i povećati vaše šanse da jedan ili više vaših video zapisa postanu viralni.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je oglašavanje gde partner promoviše proizvode neke kompanije i zarađuje proviziju za svaku prodaju koja je obavljena sa njegovog sajta. Partnerski marketing je u suštini ugovor između tri strane: oglašivača, izdavača i potrošača. On je široko prihvaćen kod blogera čiji blogovi imaju veliki broj pratilaca i predstavlja odličan način za ostvarivanje dodatnih prihoda.

Nativno (prirodno) oglašavanje

Nativno oglašavanje koristi strategiju koja odstupa od formata banera ili sponzorisanog sadržaja u pokušaju da zadobije poverenje korisnika tako što im nenametljivo nudi konkretna rešenja za njihove probleme.

Postoje mnogi načini kako možete koristiti nativno oglašavanje za zaradu, ali najčešće se ljudi opredeljuju da naprave svoj blog i na njega postavljaju nativne reklame. U vašem blogu, pišete o određenim temama, a ne samo o oglašavanju; uvrstite nešto što će biti korisno i interesantno posetiocima vašeg bloga. Na ovaj način možete uspešno ponuditi odgovarajući sadržaj u bilo kojoj fazi prodajnog lanca u kome se mogu naći potencijalni klijenti.

Najbolja stvar kod ovakvog formata oglašavanja je ta što on nije ni u kom slučaju nametljiv i pruža posetiocima mogućnost da saznaju više o  temi koja ih interesuje. Osim toga, kvalitetne mreže za nativno oglašavanje postoje i kod nas. Ako želite da saznate detaljnije kako prirodno oglašavanje funkcioniše i kakve su vaše mogućnosti za zaradu od nativnog oglašavanja posetite nativemedia.rs.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *