Poslujete bez ulaganja u Facebook oglašavanje? Evo koliko gubite
Kada danas postavite pitanje „Da li održavate Facebook stranicu” bilo kome ko ima bilo koji privatni biznis odgovoriće vam potvrdno. Neko je održava sam, neko da sekretarici, neko angažuje agenciju, zaposli lice kome to bude jedino zaduženje, neko sarađuje sa freelancerom.
Sve u svemu, sve je manje onih koji će reći da ih to ne zanima.
Ovo je velika stvar. Iako većina poslovnih stranica nije vođena na pravi način i ne daje nikakve rezultate, odigrala se određena promena svesti. Danas bar svako zna da je za reklamiranje na Facebook-u neophodno imati Facebook Page i da je to na neki način povezano sa uspehom u poslovanju.
To je pomak. Do pre samo 5 godina većina ljudi srednjih godina je tek otkrivala Facebook i stidljivo pitala svoju decu ili mlađu braću i sestre da im otvore nalog. Sada ti isti ljudi znaju da je moć Facebooka tolika da on direktno utiče na uspeh u svakoj vrsti posla.
Svi su danas na Facebooku. Neki bi zbog toga pobegli odatle ali – nemaju gde.
Da li ulaganje u nastup na Facebooku daje rezultate?
U snagu Facebooka danas veruju i zubari koji imaju privatne klinike, i velike kompanije koje trguju električnom energijom, ali i automehaničar sa kraja ulice koji je već postao lokalna Facebook senzacija dok konkurencija zabrinuto gleda ono „sponsored” iznad posta i pita se da li mu stvarno toliko dobro ide da ima čak i novac da plaća reklame.
Eto, desile su se velike stvari, zar ne?
A ipak, jasno je svakom ko se trudi da stvori širu sliku o profesionalnom nastupu na Facebooku da ne postoje strategije, da ne postoje pametna ulaganja i da se sve i dalje radi krajnje amaterski po principu „da stavim nešto na FB pa da idem na spavanje”.
I onda, nema rezultata. Stranice lokalnih biznisa imaju od par stotina do par hiljada lajkova i prosečni reach od maksimum stotinak ljudi po objavi. Oni malo radoznaliji s vremena na vreme bace po 5 dolara na Boost post. I to je to.
Mala i srednja preduzeća u najvećem procentu poseduju poslovne profile koji ne donose apsolutno ništa jer ne koriste ni 20% potencijala moći ove društvene mreže. Eventualno uneta adresa i Send message opcija posluže nečemu kada ih potraži klijent koji već zna za njih ili je dobio offline preporuku.
I zato razmislite koliko vam je malo potrebno da odskočite. Razmislite kakav samo potencijal leži u pametnom ulaganju u efikasno vođenje Facebook stranice.
Naučite to da radite sami ili platite nekome da vodi vašu stranicu umesto vas, ali nemojte imati još jednu stranicu reda radi koja nikako ne utiče na rast vašeg biznisa, ne dovodi nove klijente i kupce, ne otvara nove mogućnosti i ne doprinosi jačanju vašeg brenda.
Zbog čega je većina Facebook stranica neefikasna
Nalazimo se u jednoj situaciji koja je vrlo zavodljiva. Naizgled, ništa nije lakše nego napraviti FB stranicu. A voditi je, naizgled, ništa teže nego voditi svoj profil.
Onda se pojavi ono dugme Boost i pronađe se vrlo dobro snimljen tutorijal kako povezati platnu karticu sa Facebookom.
Eto, bilo je baš prosto.
Ljudi se tako bacaju u suludu igru „mogu ja sve sam”. Jer, na prvi pogled, stvarno zvuči glupo praviti od toga nauku, stvarati novu profesiju, plaćati nekome da to radi umesto vas kada je već tako jednostavno.
Sve dok ne stignu rezultati.
Naravno, loši rezultati ne primete se drugačije nego u poređenju sa konkurencijom. I to ne putem poređenja krajnjih rezultata, već na planu sujete, najveće preduzetničke slabosti.
Prvo, konkurencija ima veći broj lajkova stranice i to se čini kao veliki problem. Pitanje: „Koliko košta da mi imamo više pratilaca i koliko je vremena potrebno”.
Drugo: „Kad konkurencija nešto objavi, ima mnogo lajkova, a kod nas samo lajkujemo ja i još dvoje kolega. Je l’ mogu da se plate ti lajkovi?”
Treće: „Njihove slike su mnogo lepše, evo ova bela slova sa ovim kukicama. Koliko bi koštalo da mi imamo takva slova i ovo u pozadini, da deluje, pa ono, skupo i profi?”
Ovo su želje klijenata. Vrlo je malo ljudi koji imaju svoj biznis i Facebook stranicu posvećenu njemu a koji uopšte imaju ideju šta ta stranica treba da donese njihovom poslu.
Ne lajkove, ne lepe fontove i dobre stock slike, ne 5 zvezdica zadovoljnih kupaca, ne javni zid za kačenje slika sa jutarnje kafe i kolektivnog izlaska.
Ne.
Efikasno vođenje Facebook stranice treba da vam donese novac.
Facebook stranica nije neki usputni trend o kome se priča i treba se ispratiti, nego konkretni kanal moćne marketinške komunikacije koji vrlo efikasno može donositi rezultate.
Koliko novca je potrebno za Facebook oglašavanje?
Jednostavnog odgovora nema. Onoliko koliko ga imate bi mogao da bude jedan od odgovora.
Treba vam dobro vizualno rešenje za svaku objavu. Ako ne umete sami da ga napravite to treba platiti.
Treba vam odličan tekst. Pismen pre svega. A onda i funkcionalan. (Ovde se najlakše napravi greška. Svako misli da ume da sastavi rečenicu i pošalje poruku ljudima. Nekako se ruka posebno stegne kada i za tih par reči teksta treba platiti nekome.) Ako niste neviđeni marketing talenat i rođeni majstor sa rečima a želite da se vaše ulaganje u Facebook marketing isplati, treba, dakle platiti i taj tekst. Ne nekom rođenom talentu ili nadahnutom pesniku, nego nekome kome je posao da piše baš te kratke poruke i usavršava se u tome iz dana u dan dok poslovni ludi sređuju neke druge bitne stvari za njihov biznis.
U ovom trenutku pretpostavićemo da vam je sajt responsive, modernog dizajna, relevantnog sadržaja i optimizovan za konverzije iz korisničkog ugla.
Zatim, treba istražiti ciljnu grupu, prilagoditi joj marketinšku poruku i postaviti kampanju. Onda treba postaviti novu kampanju, pa novu. Uzeti rezulatet i testirati. Uporediti. Optmizovati, Postaviti nove kampanje pa sve to uraditi ispočetka.
Ukoliko niste spremni da idete na nekoliko kurseva FB oglašavanja i da odvajate po par sati dnevno na ovaj deo posla, onda morate platiti i to.
Na kraju, Facebook traži vaš novac takođe. Koliko će to biti opet zavisi od vrste posla. Ali, i ovo se najčešće previđa, nije reč o trošku nego o investiciji. Šta je prevelika investicija? Samo ona koja se ne isplati. A Facebook oglašavanje se uvek isplati ako se radi kako treba.
Zato nema velike kompanije koja ne ulaže u ovaj vid marketinga. Ne zbog imidža, nego zbog povrata. Direktnog, opipljivog… I zato se budžeti za Facebook povećavaju na kraju svakog kvartala. Jer radi posao.
Da li će raditi isto tako dobar posao i za vas, zavisi od toga koliko ste spremni da prihvatite priliku koja vam se ukazuje. Ili pustite da neko od konkurencije to uradi pre vas, pa onda pokušajte da ga oponašate i da nadoknadite početni zaostatak.
Ili krenite već od naredne nedelje da koristite sve potencijale Facebook oglašavanja i gledajte kako vaše poslovanje raste iz dana u dan.