Saveti za uređenje kancelarije koji će povećati vašu produktivnost
Da li ste znali da uređenje vašeg radnog prostora ima ogroman uticaj na vaš rad? Dizajn kancelarije utiče na vašu sposobnost da se skoncentrišete i da ostanete fokusirani na posao, što je od presudnog značaja za maksimalnu produktivnost.
Rezultati nekih naučnih studija pokazuju da dobro osmišljen radni prostor povećava produktivnost radnika za čak 20%. Drugim rečima, dobro uređenje kancelarije, bez obzira da li radite od kuće ili u većem poslovnom okruženu vaše firme, učiniće da budete efikasniji u obavljanju svakodnevnih poslovnih zadataka i da postižete bolje rezultate.
U nastavku teksta pročitajte nekoliko saveta kako da dizajnirate vašu kancelariju da biste povećali vašu produktivnost, i potrudite se da unesete promene tamo gde je to moguće i gde smatrate da je potrebno. Imajte na umu da u nekim slučajevima samo malo prilagođavanje prostora može doneti mnogo pozitivnih promena!
Osvetljenje
Osvetljenje predstavlja jedan od najznačajnijih faktora kada su u pitanju koncentracija i kreativnost. Međutim, uprkos velikoj važnosti koju ima u procesu rada, rasveta u kancelariji se često zanemaruje i obično se najmanje ulaže u nju. To je ogromna greška, jer loše osvetljenje izaziva prebrzo umaranje, preveliko naprezanje očiju, glavobolju, stanje opšte razdražljivosti i stresa, a prema nekim istraživanjima previše tamni kancelarijski prostori mogu čak da budu okidač za depresivno stanje radnika.
Razmislite o kupovini rasvete sa sijalicama koje daju što prirodnije svetlo, a ako ste u mogućnosti koristite što više prirodne, sunčeve svetlosti. Pomerite zavese, podignite roletne, otvorite vrata i prozore. Za tmurne dane i za noćni rad koristite led lampe, i ako smatrate da vam je to potrebno, opremite vaš radni sto većim brojem lampi za bacanje svetlosti iz različitih uglova.
Radni sto i stolica
Odabir odgovarajućeg kancelarijskog nameštaja takođe ima ogroman značaj za vašu produktivnost. Ako vaša radna stolica nije udobna, ako se vrlo često meškoljite u njoj i nikako ne možete da pronađete položaj koji vam odgovara, vaša koncentracija definitivno neće biti na zavidnom nivou. Pored toga, verovatno već znate da loš položaj tela prilikom sedenja na poslu može izazvati probleme sa kičmom i leđima, a bol u kičmi poremetiće vašu koncentraciju. Kancelarijski poslovi uglavnom zahtevaju sedenje u stolici čitavo radno vreme, zbog čega je od presudnog značaja da vaša radna stolica i sto odgovaraju vašem telu.
U vezi sa sedenjem za radnim stolom, razmotrite sledeće mere:
- Oči treba da budu udaljene 60-90 cm od monitora. Vrh ekrana treba da bude ispod ili u nivou vašeg pogleda, nikako iznad očiju.
- Stopala nikako ne smeju da vise sa stolice prilikom sedenja. Obavezno ih držite na nosičima (ako ih stolica ima) ili na podu, kako ih ne biste preopteretili.
- Lagano zabačen položaj naslona stolice smanjuje pritisak na kičmu i smanjuje mogućnost pojave bola u leđima.
Šta je pravo rešenje? Naravno, kupovina odgovarajuće ergonomske stolice, koja je podesiva po visini i po položaju naslona za leđa. Kada rešite problem sa udobnošću, moći ćete da se potpuno fokusirate na vaš rad.
Pod u kancelariji
Važnu ulogu u dizajniranju vašeg radnog prostora imaju i podovi. Pod u kancelariji, bilo da je u pitanju radni prostor kod kuće ili u sedištu vaše firme, takođe snažno utiče na vašu produktivnost. Osim toga, pod je važan i za ostavljanje pozitivnog prvog utiska kod potencijalnih klijenta koji posećuju vašu kancelariju, jer je jedna od prvih stvari koju osoba primeti kada ulazi u bilo koji enterijer.
Onda kada smatrate da nije odgovarajući za vašu kancelariju, ako ste u mogućnosti, zamenite pod. Odlično rešenje je prekriti ceo poslovni prostor laminatom. Kvalitetni laminatni podovi nisu skupi i jednostavno se postavljaju, pa vaš radni prostor za samo jedan dan i uz ne tako velika ulaganja može dobiti potpuno nov, osvežen izgled.
Potrudite se da odaberete vrstu laminata koja deluje što prirodnije, a izbor dezena je danas ogroman – od raznih dezena prirodnog drveta, do laminata koji izgledaju kao keramičke ili kamene pločice. Velika prednost laminatnih podova je i njihovo lako održavanje. Najzad, kupite laminate od renomiranih priozvođača. Oni su izrađeni od prirodnih materijala, otporni su na habanje, ogrebotine i na vlagu, a garancija je i do 35 godina.
Uticaj boja na produktivnost u radu
Boje koje nas okružuju izazivaju i fizičku i emotivnu rekaciju, te tako utiču na naše raspoloženje i rad mozga, a samim tim i na našu produktivnost.
Brojna su istraživanja koja povezuju određene boje sa dobrim raspoloženjem i boljom efikasnošću u radu. Na primer, prirodne boje poput zelene i plave poboljšavaju efikasnost i fokusiranost, te tako pozitivno utiču i na produktivnost, dok neke toplije boje, kao što su žuta ili narandžasta, mogu podstaći inovativno razmišljanje i intenzitet u radu. Neke boje pak mogu imati i pozitivan i negativan uticaj na produktivnost. Recimo, crvena boja pomaže da se fokusiramo na detalje, ali umanjuje našu sposobnost analitičkog razmišljanja.
Dakle, kakve će vam boje trebati u kancelariji zavisi pre svega od toga kakva je priroda vašeg posla. Razmislite o vrsti posla kojim se bavite, pa na osnovu toga napravite odgovarajući balans boja zidova, nameštaja i podova u vašim poslovnim prostorijama. Ako želite još informacija o uticaju boja na produktivnost možete pročitati ovde.
Nivo buke u kancelariji
Nivo buke u kancelariji može varirati u zavisnosti od veličine tima u kome radite, od lokacije i dizajna kancelarije, kao i od same poslovne politike vaše firme. U svakom slučaju, buka oko vas sigurno utiče na vašu efikasnost u radu. Ne samo da vas buka može ometati u radu, već može izazvati i nervozu i stres, što će sigurno negativno uticati na vašu produktivnost.
Ako radite u kancelariji firme, razmislite o tome da koristite slušalice za potiskivanje buke ukoliko vam nivo buke previše smeta. Možda u sklopu poslovnih prostorija u vašoj firmi postoji neka izdvojena prostorija koju možete koristiti onda kada vam je potreban maksimalni fokus u obavljanju nekog radnog zadatka.
Sa druge strane, ukoliko radite od kuće, imajte na umu da ponekad i potpuna tišina može biti jednako uznemirujuća kao i nesnosna buka. Brojna istraživanja pokazuju da muzika pozitivno utiče na produktivnost, pa razmislite o tome da svoju kućnu kancelariju opremite kvalitetnim zvučnicima. Ipak, imajte na umu da su neke studije dokazale da određeni muzički žanrovi umanjuju produktivnost, pa je važno da birate isključivo onu muziku koja prija vašim ušima i koja kod vas podstiče dobro raspoloženje i kreativnost.
Održavajte kancelariju čistom i urednom
Redovno pospremanje kancelarije i uredan radni prostor takođe su značajni za bolju produktivnost. Nered može pomoći kreativnom umu u njegovom stvaralaštvu, ali vam definitivno nije potreban kada su u pitanju koncentracija i produktivnost.
Odvojite 10 minuta na početku (ili na kraju) svakog radnog dana za pospremanje vašeg radnog stola i vaše kancelarije. Odložite sve predmete za koje smatrate da vam tog (ili narednog) radnog dana neće trebati, ali na organizovan način, tako da znate gde vam se šta nalazi, da ne biste kasnije gubili vreme na traženje ako vam nešto ipak zatreba.