Teže strane ugostiteljstva – sa čim se sve suočavaju današnji restorani?

Mnogo je dobrih strana koje sa sobom donosi bavljenje ugostiteljstvom, posebno ukoliko su kapaciteti lokala svakodnevno popunjeni, gosti zadovoljni, a vlasnici srećni zbog uspešnih poslovnih rezultata. Ipak, nije uvek tako jednostavno odgovoriti na zahteve tražnje i ponuditi najbolje uslove, bilo da su u pitanju restorani, kafići ili drugi objekti. 

Današnji restorani zahtevaju ozbiljan i odgovoran pristup radu, osoblje koje je ljubazno i profesionalno, kao i ulaganja mnogo truda, rada i novčanih sredstava. Čak i kada sve ide kao po planu, postoje izazovi sa kojima se ugostiteljski lokali suočavaju u modernom vremenu, pa je važno blagovremeno odgovoriti na njih bez tegoba i gubljenja posetilaca.

Fizički posao koji nije lak

Generalno, kada se analiziraju današnji restorani iz ugla poteškoća ili izazova koji stoje pred ovom delatnošću, radi se o fizički teškom poslu koji zahteva dosta manipulacija teretom i upravljanje zadacima. S tim u vezi, konobari i kuvari provode mnogo vremena bez predaha i na nogama, moraju da podignu dosta teškog i gabaritnog tereta, obavljaju fizičke poslove i sve to u skladu sa potrebnim rokovima. 

Moderni restorani mogu biti vrlo zahtevni i iscrpljujući za osoblje, tako da zahtevaju dosta rada, kondicije, izdržljivosti i uvek ljubaznosti. Zbog toga, koriste se svi resursi uz inovativne tehnologije – automatska podešavanja parametara, utovaranje uz viljuškare, korišćenje mašina umesto ljudskog rada i slično.

Često nepredviđeno radno vreme

Činjenica je da restorani, kao i svi drugi ugostiteljski objekti imaju definisano radno vreme, i to obično od ranih jutarnjih do kasnih večernjih časova. Ipak, postoje situacije u kojima se odstupa od predviđenog radnog vremena – kada se organizuju događaji i slavlja, često se može zakupiti i neki dodatni sat nakon ponoći. 

Pored toga, radno vreme koje imaju restorani obuhvataju i ceo vikend, praznične dane i noćne smene, što može biti iscrpljujuće za osoblje. Važno je da svako ko počne da se bavi ovakvim poslom ustanovi da li može da ima dnevnu rutinu, društveni život i dinamiku spavanja u skladu sa smenama, jer definitivno ova delatnost zahteva prilagođavanje.

Pritisak i reklamacije se moraju kanalisati

Savremeni restorani okupljaju veliki broj posetilaca svakoga dana, i to vrlo različitih generacija, preferencija i stavova. Radi se o delatnosti koja se često obavlja pod dozom pritiska, jer je bitno održati kvalitet usluge i ispuniti očekivanja gostiju svakodnevno, a posebno kada se radi o organizovanim događajima – proslavama, poslovnim sastancima, konferencijama i slično. 

Takođe, postoje gosti za koje je karakteristično nezadovoljstvo, i to je prisutno koliko god restorani funkcionisali bez greške. Bitno je pratiti pravilo da su gosti uvek u pravu, ali i efikasno rešiti potencijalni konflikt uz asertivnost, ljubaznost i empatiju. Svaki gost će očekivati prikladno rešenje situacije, tako da se na nezadovoljstvo treba odgovoriti polako i sa osmehom, kako bi se negovalo međusobno poverenje.

Inovativno opremljeni restorani imaju veliki broj prednosti za posetioce, ali njihovo funkcionisanje sigurno donosi i određene nelagodnosti, izazove i poteškoće koje se moraju prevazići. Najbolji lokali vode računa o utiscima gostiju, posvećuju im pažnju i vreme, osoblje se prilagođava promenama i radnoj dinamici, kako bi sveukupno poslovanje bilo uspešno dugi niz godina. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *