Praktični saveti za odabir idealnog kancelarijskog nameštaja

Dobro upućeni ljudi iz poslovnog sveta znaju da efikasan, personalizovani radni prostor i inteligentno dizajniran kancelarijski nameštaj imaju veliki uticaj na produktivnost i ukupnu efikasnost zaposlenih. Uređenjem kancelarije koja je u svakom smislu prilagođena ljudima koji u njoj rade vi obezbeđujete optimalne uslove za rad, a samim tim povećavate šanse za poslovni uspeh.
Ovo se pre svega odnosi na udoban, ergonomski nameštaj, koji garantuje podršku tokom čitavog radnog dana i tako olakšava izvršavanje svakodnevnih zadataka. Kada obezbedite zaposlenima komforne stolice i odgovarajući sto, radiće skoncentrisanije, te sačuvati energičnost tokom radnog vremena. Udobno radno mesto ublažiće svaki napor.
Pripremili smo nekoliko korisnih i praktičnih saveta koji će vam pomoći da izaberete idealan kancelarijski nameštaj za svoju firmu. Pročitajte.
Sastavite spisak osnovnih potreba
Planiranje je osnova svakog projekta, pa ga tako ne treba izostaviti ni iz procesa uređenja kancelarije. Pre nego što krenete u potragu za idealnim nameštajem za svoj poslovni prostor, napravite detaljan spisak svojih najosnovnijih kancelarijskih potreba. Dakle, u pitanju je lista koja treba da sadrži sve predmete koje neizostavno morate imati u svojoj kancelariji. Računar, faks mašina, štampač, telefon, sistem za skladištenje i arhiviranje fajlova i slično.
Kada pravite spisak, razmislite o načinima na koje planirate da koristite kancelariju. Ako ste grafičar, možda će vam trebati prostor za računar i veći sto, šira radna površina za realizovanje vaših stvaralačkih ideja i slično. Primera radi, kancelarija savetnika ili advokata zahteva dodatni prostor za arhiviranje i zaštitu poverljivih dokumenata, kao i mesto za sastanke sa klijentima.
Odaberite nameštaj koji je dizajniran da radi za vas
Možda zvuči kao naučnofantastični film, ali ako napravite pametan izbor i opremite kancelariju kvalitetnim nameštajem – on će zaista raditi za vas. Počev od kancelarijskog stola koji je potpuno po vašoj meri, preko ergonomske stolice koja pruža maksimalnu podršku tokom rada, do idealnih polica i ormarića za arhivu – dizajn treba biti sasvim prilagođen vašim potrebama.
Iako se čini da je to samo mesto za rad, kvalitetan kancelarijski nameštaj treba da integriše vašu tehnologiju i podstiče efikasnost i produktivnost. Imajte na umu svoje elektronske komponente. Pored računara i štampača, razmislite o svom mobilnom telefonu, video kameri ili muzičkom plejeru. Dobar radni sto dizajniran je tako da se svi ti neugledni kablovi sklone iz vidokruga. Poželjno je da sto dolazi sa fiokama za odlaganje svakodnevnih predmeta i preko potrebnog radnog pribora.
Kada govorimo o stolicama, nesumnjivo je da investiranjem u kvalitetnu ergonomsku stolicu ulažete ne samo u svoje zdravlje i zdravlje zaposlenih, već i u napredak poslovanja. Kada ljudi provode više sati u sedećem položaju, udobna stolica koja pruža adekvatnu podršku za leđa, vrat i ruke biće pravi održavalac motivacije i energičnosti. Osim toga, možete razmotriti i kupovinu sve popularnijih stojećih, tj. podesivih stolova koji omogućavaju da lakše menjate sedenje i stajanje tokom celog dana.
Odaberite nameštaj koji odražava vaš stil
Pored efikasnosti, komfora i kvaliteta, važan element svake kancelarije biće i estetika. Izaberite nameštaj koji odražava vaš stil. Da li tražite nešto tradicionalno ili moderno? Nameštaj od masivnog drveta je odličan za ako više volite tradicionalniji stil, dok su delovi od čelika i stakla moderniji i odlični za ljubitelje industrijskog stila.
Kancelarija treba biti ogledalo vašeg profesionalnog pristupa poslu. Zbog toga je važno da budete dosledni u njenom uređenju. Izaberite zajedničku estetiku za sto, odnosno stolove ako ih je više, uskladite ormariće, police, stolice i druge detalje koje ističete u prvi plan.
Kupite nameštaj koji može doprineti lepoti vaše kancelarije. Harmoničan dizajn uticaće pozitivno na raspoloženje zaposlenih, može smanjiti stopu stresa i povećati produktivnost. Veliku prednost prilikom uređenja radnog prostora može vam doneti znanje o psihologiji boja. Primera radi, ako želite da vaša kancelarija ima kreativnu i energičnu atmosferu, koristite narandžastu boju. Ako želite opušteniji ambijent, koristite plavu boju. Međutim, budite pažljivi i nemojte preterati sa kombinovanjem boja. Mnogo različitih nijansi na jednom mestu može stvoriti utisak haotičnog i neuređenog prostora, te narušiti identitet vaše firme.
Prema tome, kancelarijski nameštaj mora ostvarivati visoke standarde sa aspekta kvaliteta, komfora i estetike i ujedno odražavati identitet i misiju vaše kompanije.
Obezbedite policu ili ormar za arhivu
Dok tragate za idealnim stolom i stolicom za svoju kancelariju, ne zaboravite na ostale bitne elemente koji će vam biti neophodni za uspešan rad. Ovde se pre svega misli na ormar za odlaganje važnih dokumenta. Možete izabrati sjajan radni sto, ali ako je stalno zatrpan papirima i fasciklama, to će teško imati pozitivne efekte na posao.
Umesto da gomilate papirologiju i razne registre, koristite fioke i ormariće za skladištenje datoteka. Samo tako ćete sa uspehom sve održati urednim i organizovanim. Unapredite svoje poslovanje uvođenjem pokretnih ormarića. Ormari sa točkićima mogu biti praktično rešenje, jer pružaju fleksibilnost kao i mogućnost dodatnog radnog prostora.
U manjim kancelarijama uvek možete razmotriti postavljanje polica i maksimalno iskoristiti vertikalni prostor. Ovo je posebno pogodno za poverljivu dokumentaciju koju želite čuvati pod ključem.
Ne zaboravite, da bi se stvorila efikasna kancelarija, sve mora imati svoje mesto. Održavajte radno okruženje urednim i organizovanim, iskoristite maksimalno udobnost svog nameštaja i usredsredite se na ostvarenje svojih poslovnih ciljeva. Kada obratite pažnju na sve ove detalje tokom uređenja vaše kancelarije, možete biti sigurni da ćete stvoriti prostor u kome zapravo želite da radite.