Onlajn oglašavanje: Kakvi sve oglasnici postoje na internetu?

devojka drzi megafon

Oglasnika na internetu danas ima zaista mnogo, u različitim oblicima i može se reći da se najveći deo onlajn trgovina obavlja upravo preko njih. Pored toga što služe za kupovinu i prodaju nove i polovne robe, oglasnici su mesta putem kojih se dogovaraju različite usluge, poput privatnih časova, čišćenja kuće, usluga tetoviranja i još mnogo toga. Sve što vam padne na pamet možete da pronađete na internet oglasnicima.

  1. Kakvi oglasnici sve postoje na internetu

Postoji nepisano pravilo: Što više robe i usluga u opticaju, to više sajtova koji vam nude oglašavanje te robe i usluga. Zbog toga na internetu ima zaista veliki broj raznoraznih oglasnika, koje ćemo podeliti u tri grupe.

  1. Oglasnici sa potrebnom registracijom

Najveći broj oglasnika koje danas možete da pronađete na internetu su oni koji zahtevaju registraciju ukoliko želite da postavite oglas. Dakle, potrebno je da unesete svoje podatke i mejl adresu, preko koje ćete registrovati profil, a potom da potvrdite registraciju. Iako je prilično jednostavno, mnogi korisnici nisu dovoljno informatički potkovani, pa ovo može da im predstavlja problem, naročito ako je reč o starijim osobama. Registracija je takođe komplikovana ukoliko želite da postavite samo jedan oglas, koji će se kratko zadržati na internetu. Praktično, više vremena vam ode na registraciju, nego na postavljanje oglasa.

  1. SMS oglasnici

Kao što i sam naziv kaže, SMS oglasnici omogućavaju postavljanje oglasa putem SMS poruke. Dakle, ukucate poruku, pošaljete na broj koji je naveden u oglasniku i to je to, bez registracije i ostavljanja ličnih podataka. SMS oglasi su ređi na internetu nego oglasi postavljeni uz prethodnu registraciju, ali su dosta praktičniji i samo njihovo postavljanje vam oduzima nekoliko sekundi vremena. Korisno, zar ne? Jedan od primera takvog oglašavanja je internet oglasnik smsoglasi.rs, gde se oglasi postavljaju upravo na gore opisan način. Ukucate ključnu reč OGL, zatim tekst vašeg oglasa, to pošaljete na broj 5666 i „puf“, oglas je objavljen! Ovakav način oglašavanja vam pored jednostavnosti i brzine pruža i anonimnost jer se apsolutno ništa, osim vašeg broja telefona, ne čuva u bazi ovog servisa. Oglašavanje putem SMS poruka posebno je jednostavno za starije sugrađane, jer je veliki broj njih do sada savladao slanje SMS poruka. Servis „SMS oglasi“, pored slanja oglasa, poseduje i mogućnost naglašavanja oglasa, da bude vidljiviji, zatim brisanja, ali i obnavljanja oglasa nakon isteka i to sve takođe slanjem SMS poruke. Super stvar, zar ne?

  1. Društvene mreže

Društvene mreže su toliko popularne, da su praktično preuzele ceo internet. Verovatno ste videli da ljudi postavljaju razna pitanja u različitim grupama na FB, potpuno ignorišući činjenicu da postoji Google, koji će im odgovor dati brže nego članovi grupe. E, pa društvene mreže, a posebno već pomenuti Facebook, postale su i internet oglasnici! Postoje čak i grupe na ovoj društvenoj mreži, usmerene ka oglašavanju specifične vrste robe ili usluge. Ovakav vid oglašavanja ima svojih prednosti, ali i mana. Prednost je što ljudi ionako „vise“ na FB i nije im problem da časkom postave oglas, a mana je što su društvene mreže prilično interaktivne i na vaš oglas u kom postavite broj telefona za više informacija, ljudi će beskonačno pisati: „Cena?“, „Koja je cena?“, „Cena?“, „Cena“ i tako ćete imati sedamdeset komentara sa reči „cena“, iako ste napisali da zainteresovani treba da vas pozovu za više informacija.

  1. Šta se danas najviše oglašava na domaćem internetu?

Pravi odgovor na ovo pitanje je: sve! Na domaćim oglasnicima, a pretpostavljamo i na stranim, možete da pronađete apsolutno sve što vam padne na pamet. Ipak, neke stvari se posebno ističu, bar kod nas, a to su nekretnine i vozila, posebno automobili. Ove dve stvari se toliko ističu, da postoje posebni oglasnici koji se bave isključivo njima, znate već koji su. Pored toga, ne možemo da ne pomenemo i mobilne telefone, računare i računarske komponente, ali i pojedina čuda tehnike, koja su aktuelna u određenom trenutku, kao što su npr. dronovi.

Kada je reč o oglašavanju usluga, apsolutno vođstvo imaju sve vrste kozmetičkih usluga, zatim privatni časovi, čišćenje stana ili poslovnog prostora i slično.

A šta vi najviše pretražujete na oglasnicima?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *