Odgovori na neka najčešća pitanja prilikom biranja parfema

Ako ste ikada tražili neki parfem putem interneta, ili neku ideju za kupovinu istih, sigurno ste naleteli na mnoštvo sastavljenih odabira parfema – koji parfemi su dobri za nju i njega, koji će biti popularni ovog proleća, leta, jeseni, zime, koji su parfemi večiti klasici i tako dalje. U mnoštvu takvih lista mnogi se nisu snašli, a mnogi su pak našli makar inspiraciju, što ih je navelo da odu do prodavnice i kupe baš taj na koji su naleteli gledajući te spiskove.

Da li vam se nekad desilo da izaberete parfem samo prema mirisnim notama

Kod svakog opisa parfema ima malo marketinga i psiholoških trikova, poput upućivanja na određene dobre osobine, zatim na neke slavne ličnosti, zatim priče o gornjim, srednjim i donjim notama, i čitajući sve to, priča zaista može da nas navede da kupimo određeni parfem. Ali zaboravljamo jednu malu stvar – tačno je da se opis nekog parfema uklapa u ono što volimo i što nam treba, ali setite se da se parfemi mogu osetiti najbolje ako ih probate na svojoj koži.

Zašto je to tako? Sigurno to znate ako ste ikada kupili neki parfem koji vam se toliko dopao na nekom drugom a na vama i ne baš toliko. Različita tekstura i vrsta kože čini da se parfem duže ili kraće oseća, odnosno da poprimi još koju prirodnu notu. S druge strane, koliko puta vam se svideo parfem, koji se pri tom pokazao kao pun pogodak, a da vam se navedene note koje ga karakterišu nisu svidele? Sigurno bar jednom. Da niste neki ljubitelj cvetnih mirisa, ali da vam se svideo baš neki cvetni.

Ženski parfemi za sve prilike – od kancelarije do večernjeg izlaska

Ako ste na tom istom internetu nekada tražili jedan univerzalni parfem koji biste mogli da koristite u svakoj prilici, teško da ste ga pronašli. Svi veliki stručnjaci u oblasti parfema reći će vam da takav parfem ne postoji i da se oni moraju uklapati prema situaciji u kojoj se nalazite. Naime, dosta zavisi i od efekta koji želite da postignete, a sigurno ne želite da vas se kolege klanjaju bežeći od parfema sa začinskim notama za koji ste se odlučili usred bela dana.

Ima mnogo dobrih saveta kada su u pitanju ženski parfemi za sve prilike, kao što je koje note se preporučuju za određene situacije, pa nije loše poslušati ih. Jedan od njih jeste da ne koristite iste parfeme i leti i zimi recimo, dalje, da se za posao preporučuju lagani sveži cvetni mirisi, kao i izbegavanje “kupanja u parfemu”, već ga dozirati u umerenoj meri.

Kupovina na prvu loptu? 

Ako spadate u one koji ne vole da se mnogo premišljaju i zadržavaju u kupovini bilo čega, onda se kupovina parfema za vas odvija tako što uđete u radnju, tražite od prodavca šta da vam preporuči na osnovu onoga što vam se sviđa, pomirišete i krenete na kasu. Stručnjaci za parfeme bi vas zaustavili i rekli: “Ne tako brzo!” A onda bi dodali da pravo lice parfema otkrivamo tek kada krenu da se ispoljavaju srednje note, odnosno one koje najduže traju, duže nego gornje koje nestaju posle dvadesetak minuta.

Zato, kada krenete u kupovinu parfema, probajte parfem pre svega na svojoj koži (papirići za probanje parfema služe da napravite uži izbor i odlučite koji ćete staviti na neku pulsnu tačku na svom telu), i neka ih ne bude više od tri. Zatim, izađite iz radnje i vratite se po svoj parfem nakon najmanje pola sata, kada bi već trebalo da ste počeli da osećate srednje note.

Da li znate kako se parfem pravilno nanosi?

E sad, ko bi rekao da tu postoje bilo kakva pravila, odnosno to se već podrazumeva da znamo. Ali setite ste svakog puta kada ste prsnuli parfem na zglob jedne ruke pa ga preneli trljanjem da zglob druge. To spada u “ne nikako” u svetu parfema. Dakle, pravilo broj jedan: nema utrljavanja parfema u kožu. I kao što smo napomenuli, prvo na papirić u parfimeriji pa tek onda na sebe – to će vam makar malo skratiti broj dolazaka u radnju radi biranja parfema. 

Da li podleći ili ne podleći izgledu bočice?

Svakako jedan od nezaobilaznih stvari kod biranja parfema jeste i izgled bočice, makar na prvi pogled. Bočica je svakako nešto što nas prvo privuče, i tu veliku ulogu igra da li nas privlači nesvakidašnjost dizajna, boja ambalaže ili prefinjenost i klasika. Bočica nam često svojom bojom sugeriše koje note preovladaju u parfemu koji se u njoj nalazi, pa nam zato i ona može pomoći da napravimo neku vrstu eliminacije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *